top of page
חיפוש
  • mysticserviceonlin

RPO

מה המשמעות של RPO?

בתחום של המשכיות עסקית והתאוששות מאסון, יש משמעות רבה לאופן שבו מגדירים RPO. במילים פשוטות, RPO הוא נתון שאמור לייצג את מטרת נקודת ההתאוששות. כאשר מגדירים את הנתון הזה בצורה מבוססת, זה למעשה אומר שיודעים מה מרווח הזמן שעשוי לעבור במהלך השיבוש של הפעילות העסקית – אבל ספציפית מהרגע שבו האסון מתרחש ועד שכמות הנתונים שהלכה לאיבוד חורגת מהסף המקסימאלי של הארגון.

מטבע הדברים, אותו סף שמוגדר כנקודה העליונה של RPO נקבע גם הוא על ידי הארגון. רק אחרי שהארגון מחליט כיצד להגדיר את מטרת נקודת ההתאוששות ואיפה בדיוק למקם אותה, אפשר לשלב אותה בתוך התכנית העסקית. זו הסיבה שבגללה צריך לחשוב על RPO בשלבים מוקדמים ולהתייעץ עם בעלי מקצוע כדי ללמוד מהניסיון של ארגונים אחרים.

פרמטרים שמשפיעים על RPO

יש מספר פרמטרים שאליהם מתייחסים כדי לקבוע את מטרת נקודת ההתאוששות. אפשרות אחת היא להתייחס רק אל הרף הקיים בעסק, בלי להביא בחשבון את ההשפעה של האסון על הפעילות הצפויה. זו גם האפשרות שבה רוב הארגונים בוחרים, כי היא דורשת הקצאת פחות משאבים ולרוב היא גם חלק מגיבוש של תכנית התאוששות מאסון זולה יותר.

אפשרות שנייה היא להתייחס אל RPO בתור משהו דינאמי. כאן בוחנים לא רק את מטרת נקודת ההתאוששות ביחס לשגרת הפעילות של הארגון, אלא גם מביאים בחשבון את האופן שבו כל הפעילות צפויה להיות מושפעת מהאסון.

במקרים כאלה, מה שחשוב לעשות זה להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי ההבדל בין RPO לבין נקודות יעד אחרות. לאחר מכן, משאירים מקום בתכנית ההתאוששות מאסון לעוד שינויים שיתבצעו תוך כדי תנועה וגם אחרי שהתרחיש הפסימי חלילה עוד יתרחש.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לימודי הפקה מוזיקלית

לימודי הפקה מוזיקלית עומדים כעדות לאבולוציה של החינוך המוזיקלי, שבו הגבולות בין אמן למהנדס מיטשטשים, מה שמוביל לזן חדש של יוצרים. דיסציפלינה אקדמית זו, השוכנת בצומת של טכנולוגיה ואמנות, דוחפת את התלמי

bottom of page