top of page
חיפוש
  • mysticserviceonlin

פירוק שותפות – מהי שותפות ומהי הפרוצדורה לפירוקה?

שותפות הינה חבירה של שני אנשים או יותר לטובת הקמת עסק כלשהו. השותפות עשויה להתאגד במטרה לעשות שימוש במספר מוחות לפיתוח רעיון מסוים, או, כמו ברובם של המקרים, השותפות נרקמת לטובת גיוס כמות מספקת של כסף לפתיחת עסק.





תהליך הקמת שותפות עסקית אינו מורכב מידי, למשל, כמו תהליך הקמת חברה בע"מ. תהליך הקמת שותפות כולל חתימה על הסכם בין השותפים ולמעשה, ניתן לצאת לדרך. מובן, שתהליך הקמת שותפות כולל תהליכים שונים מול הבנק למשל, אך מדובר בהליך סך הכל פשוט.


ההבדל העיקרי בין שותפות לבין חברה בע"מ, הוא שבמסגרת של שותפות, אין הבדל בין האישי לעסקי. כלומר, במידה והשותפות נקלעת לקשיים, גביית הכסף לכיסוי החובות עלול להילקח מכספם האישי של השותפים.

תהליך פירוק שותפות, בדומה לתהליך הקמת שותפות, הוא יחסית פשוט גם כן. פירוק שותפות, עשויה להתרחש במספר מקרים.


למשל, במידה ומדובר בשותפות מוגבלת, הכוונה היא לשותפות שמראש הוחלט שתתקיים למשך פרק זמן מסוים, או לטובת השלמת פרויקט ספציפי. במידה ופרק הזמן עבר, או הפרויקט הסתיים, תתפרק השותפות באופן טבעי, כלומר, לא יהיה צורך בחתימה על מסמכים והחלת פרוצדורות כאלו או אחרות.

במקרים אחרים, יש צורך בחתימה על טפסים והשלמת מספר תהליכים על מנת להביא לפירוק שותפות. למשל, במידה ואחד הצדדים בשותפות מעוניין לסיים את השותפות, אך למעשה העסק פעיל ורווחי ויש טעם להמשיך לקיימו. במצב כזה, השותפים הנותרים יוכלו לרכוש מהשותף היוצא את חלק בעסק.

במידה והעסק אינו רווחי ואין כדאיות כלכלית להמשיך לתפעל אותו, השותפות תתפרק כולה.

כך או כך, בשתי הסיטואציות האלו, יהיה על השותפים למלא טפסים ולחתום על פירוק השותפות.

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לימודי הפקה מוזיקלית

לימודי הפקה מוזיקלית עומדים כעדות לאבולוציה של החינוך המוזיקלי, שבו הגבולות בין אמן למהנדס מיטשטשים, מה שמוביל לזן חדש של יוצרים. דיסציפלינה אקדמית זו, השוכנת בצומת של טכנולוגיה ואמנות, דוחפת את התלמי

bottom of page