top of page
חיפוש
  • mysticserviceonlin

עסק משפחתי – עסק שהוא משפחה

עסק משפחתי, מתאר עסק אשר הוקם על ידי משפחה, זו עשויה להיות משפחה גרעינית המחזיקה לבדה בעסק או מספר משפחות גרעיניות המלוכדות כולן תחת משפחת על אחת ומנהלות את העסק.

עסק משפחתי עשוי להיות קטן ומצומצם כגון מאפיה, או עסק גדול ומשגשג כגון רשת אופנה גדולה.

גודל העסק אינו קובע האם מדובר בעסק משפחתי או לא, שכן עסק משפחתי עשוי להופיע בכל גודל וצורה, ומעניין לגלות כמה עסקים גדולים ומשגשגים, הם למעשה עסקים משפחתיים שגדלו עם השנים.

בישראל, מרבית העסקים הינם עסקים משפחתיים, כאשר מה שמעניין לבדוק הוא איזה אחוז מהעסקים עובר לדור הבא. זהו למעשה הפרמטר הבודק את הצלחת העסק – האם יש לו המסוגלות והכדאיות הכלכלית לעבור ל"שלב הבא", ולהמשיך את השושלת.


תפעול עסק משפחתי עשויה להיות משימה מורכבת לאין שיעור. המורכבות נובעת קודם כל, מעצם העובדה שמדובר בעסק, דבר הנוגע במקומות כגון הצלחה, הגשמה וכמובן, כסף. תפעול עסק הוא דבר מורכב בפני עצמו וטומן בחובו לחצים רבים וצורך אינסופי בבדיקה עצמית, ביקורת ויציאה מהקופסא.





הצד הנוסף במורכבת תפעול עסק משפחתי נוגעת לעובדה שמדובר במשפחה. משפחה, לרוב תכיל משקעים רבים הנוגעים להיסטוריה המשפחתית. אלו עשויים להיות יחסי קנאה בין אחים, רגשי נחיתות, משקעים מול הורים על האופן בו גידלו את ילדיהם, משקעים הנוגעים להערכה עצמית והצורך בהערכה מהמשפחה ועוד ועוד.

ההיסטוריה המשפחתית, עשויה לבוא לידי ביטוי בתפעול העסק המשפחתי. הכוונה, למשל, למצב בו שני אחים אשר ביניהם היסטוריה של יחסי תחרות וקנאה, יתחרו על התפקיד בעסק ויתחרו אחד עם השני על ההצלחה בתפעולו. דוגמא נוספת עשויה להיות קושי של בן מול אביו שתמיד חש שאינו מרוצה ממנו.

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לימודי הפקה מוזיקלית

לימודי הפקה מוזיקלית עומדים כעדות לאבולוציה של החינוך המוזיקלי, שבו הגבולות בין אמן למהנדס מיטשטשים, מה שמוביל לזן חדש של יוצרים. דיסציפלינה אקדמית זו, השוכנת בצומת של טכנולוגיה ואמנות, דוחפת את התלמי

bottom of page