top of page
חיפוש
  • mysticserviceonlin

סיוע לניצולי שואה – לראות את החלש ביותר

ניצולי שואה, נחשבים מזה שנים לאחת מהאוכלוסיות הכי חלשות במדינת ישראל. ניצולי השואה, עברו לרוב חוויות מזעזעות כילדים ויתכן גם כנערים או צעירים והם סוחבים איתם טראומות קשות ביותר, כאלו שלא ניתן בכלל לדמיין או לתפוס את עוצמתם.


בנוסף להתמודדות הנפשית עם הזיכרונות הטראומתיים, ניצולי שואה מתמודדים עם זקנה שנחשבת להתמודדות מורכבת בפני עצמה. רבים מתוכם, הינם בודדים ואין מי שמטפל בהם או מסייע להם. חלקם הרב עוברים זקנה קשה ומאתגרת ומוצאים עצמם חסרי אונים מול השינויים שהגוף והנפש עוברים.

בנוסף להתמודדויות הללו, ניצולי שואה לעיתים סובלים מחוסרים כלכליים משמעותיים, וניכר כי המדינה אינה עושה מספיק על מנת לסייע להם בהיבט הזה. מתוקף כך שהם לעיתים קרובות בודדים וחסרי עורף משפחתי, אין להם בחלק גדול מהמקרים גם תמיכה כלכלית מהבית.





ניכר, אם כך, שההתמודדויות מולן עומדים ניצולי השואה הינן רבות ומורכבת, סיוע לניצולי שואה הוא דבר מתבקש.

כיום, פועלות מספר עמותות אשר מסייעות לניצולי השואה בהיבטים השונים.

חלק מהעמותות עוסקות בטיפול בבדידות עמה מתמודדים ניצולי השואה ודואגות לחברה עבורם. העמותות הללו מגייסות מתנדבים אשר ייסעו לבתיהם של הניצולים ופשוט יארחו להם חברה. למשל, בעזרת טיולים משותפים בסביבת הבית, שיחות ואוזן קשבת ופשוט לתת את התחושה שהם אינם לבד.

עמותות אחרות, דואגות לפן הכלכלי בחייהם של ניצולי השואה. עמותות אלו, מגייסות כספים ודואגות להעביר לניצולי השואה כסף או חבילות מזון, לפי צורך או בנקודות ספציפיות לאורך השנה.

סיוע נוסף אשר ניתן לניצולי השואה על ידי עמותות בישראל נוגע לבירוקרטיה. מתנדבים למעשה מסייעים לניצולי השואה להתמודד מול הבירוקרטיה המורכבת, להגיש בקשות, למלא טפסים ולממש את זכויותיהם.

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לימודי הפקה מוזיקלית

לימודי הפקה מוזיקלית עומדים כעדות לאבולוציה של החינוך המוזיקלי, שבו הגבולות בין אמן למהנדס מיטשטשים, מה שמוביל לזן חדש של יוצרים. דיסציפלינה אקדמית זו, השוכנת בצומת של טכנולוגיה ואמנות, דוחפת את התלמי

bottom of page