top of page
חיפוש
  • mysticserviceonlin

ניתוק תושבות

מה המשמעות של ניתוק תושבות?

חוקי המיסוי הבינלאומי בישראל קובעים בין היתר מתי נדרשים התושבים להצהיר על ניתוק תושבות שלהם. ראשית, החוק קובע החל משנת 2016 שתושבים אשר יוצאים לרילוקיישן או מהגרים לחו"ל נדרשים להגיש דוח מס בארץ ולהצהיר על ניתוק תושבות בישראל. שנית, החוק מחייב את הגשת הדוח גם אם אין לאותו תושב שעוזב לחו"ל הכנסות בישראל או אפילו תיק במס הכנסה.

חשוב להבין את ההבדל בין אנשים שמהגרים לחו"ל לבין תושבי ישראל, בכל הנוגע להגשת דוחות המס. כך לדוגמא תושבי ישראל תמיד היו חייבים בהגשת הדוח כאשר היו להם הכנסות שמגיעות מחוץ לארץ, אבל במצב החדש והנוכחי גם אדם שיצא מישראל ולכאורה הפך לתושב חוץ – יצטרך להגיש דוח מס.

יתרה על כך, על אותו אדם לצרף לדוח המס טופס שבו הוא מצהיר את הזיקות שלו לישראל ומכתב שבו הוא מסביר ומנמק את טענתו. אם לא מגישים את המסמכים הללו, זו עבירה על החוק הישראלי.


טופס ניתוק תושבות לצרכי מס

היוצאים מחוץ לישראל נדרשים להגיש הצהרה על גבי טופס שמכונה "ניתוק תושבות לצרכי מס", או במילים אחרות טופס 1348. היכרות עם הדוח הזה חשובה מאוד, כי הוא אמור לשמש בתור נספח לדוח המס השנתי.

במילים אחרות, על היחיד להגיש כיום דוח שנתי, טופס ניתוק תושבות והסבר תומך. בעת הגשת הדיווח הזה, היחיד נכנס אל המערכת של רשות המיסים ואף עשויות להתבצע בעניינו בדיקות נוספות. לכן חשוב לתכנן מראש את האופן שבו מבצעים ניתוק תושבות ולהתייעץ עם בעלי מקצוע.

התייעצות עם רואה חשבון או יועץ מס יכולה להיות דרך מעולה להיערך לקראת רילוקיישן או הגירה לחו"ל. בנוסף, ההתייעצות חוסכת בהוצאות.

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לימודי הפקה מוזיקלית

לימודי הפקה מוזיקלית עומדים כעדות לאבולוציה של החינוך המוזיקלי, שבו הגבולות בין אמן למהנדס מיטשטשים, מה שמוביל לזן חדש של יוצרים. דיסציפלינה אקדמית זו, השוכנת בצומת של טכנולוגיה ואמנות, דוחפת את התלמי

bottom of page