top of page
חיפוש
  • mysticserviceonlin

מחירי העברה

למה קובעים מחירי העברה?


מחירי העברה נקבעים על מנת לצמצם את חבות המס. בשביל לצמצם את חבות המס באופן הזה, בודקים מהם שיעורי המס בכל מדינה. בחלק מהמדינות בעולם שבהן נהוגה שיטת מס מחוזית, אפשר גם לתכנן את מחירי ההעברה על פי שיעורי המס בכל עיר או בכל אזור. בכל מקרה, המטרה היא זהה: להצהיר על רווחים נמוכים במקומות שבהם שיעורי המס גבוהים, לעומת הצהרה על רווחים גבוהים במקומות שבהם שיעורי המס נמוכים.


מחירי העברה נקבעים על פי החוקים והתקנות ולפי האינטרסים של החברה המסחרית. מצד אחד, החוקים והתקנות הם אלו אשר קובעים את חוקי המשחק ואת התשובות לשאלות מה מותר או אסור לעשות. מצד שני, יש את האינטרס המובהק של כל חברה והוא לשלם כמה שפחות מס הכנסה ולהישאר עם כמה שיותר הכנסה פנויה. לכן, תכנון של מחירי העברה מבוצע ברמה רוחבית ועל פי נתונים שמגיעים מהשטח.



איך מבצעים מחירי העברה?


רוב החברות הגדולות שמתכננות מחירי העברה נעזרות באנשי מקצוע. באמצעות אנשי מקצוע אפשר לתכנן מחירי העברה לא רק בין חברות וגופים עסקיים שונים, אלא גם בתוך אותה חברה ספציפית. לכן, התפקיד של אנשי המקצוע הוא לתכנן את מחירי העברה סביב עסקאות בינלאומיות אבל גם להישאר ערים לאופן שבו המחירים הללו נקבעים בין החברות ששייכות לאותה קבוצה או לאותו תאגיד.


היתרון של התייעצות עם אנשי מקצוע הוא שנציגי החברה יכולים להמשיך להתעסק במה שהם מתמחים בו. כדי שזה יקרה, חשוב מאוד לקבוע מחירי העברה בצורה שעולה בקנה אחד עם המחירים המקובלים בענף. אם המצב הוא לא כזה, רשויות המס עלולות להציב ביקורת ולהטיל קנסות על פעולה שהיא אינה חוקית.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לימודי הפקה מוזיקלית

לימודי הפקה מוזיקלית עומדים כעדות לאבולוציה של החינוך המוזיקלי, שבו הגבולות בין אמן למהנדס מיטשטשים, מה שמוביל לזן חדש של יוצרים. דיסציפלינה אקדמית זו, השוכנת בצומת של טכנולוגיה ואמנות, דוחפת את התלמי

bottom of page