top of page
חיפוש
  • Rakefet

חברות ארנק

חברות ארנק – המדריך המלא


היכרות עם מאפיינים שונים של חברות ארנק יכולה לסייע לשכירים, בעלי עסקים, עצמאיים וכמובן בעלי שליטה. באופן עקרוני, מדובר על פתרון שבמסגרתו נישום מסוים פותח חברה ומצהיר על כל ההכנסות שלו במסגרתה בלבד. לאחר פתיחת חברות ארנק, מושכים סכום מסוים בתור משכורת. את המיסים משלמים רק לפי מס החברות, שמשתנה בין כל מדינה ואף יכול להשתנות בתוך תחומי ישראל על פי שיקולים כאלה ואחרים.


במצבים שבהם מס החברות נמוך יותר לעומת המיסים שאותם נישום פרטי היה משלם, יכול להיות שיהיה משתלם מאוד לפתוח חברות ארנק. פתיחת חברות כאלה מוכיחה את עצמה בטווח הקצר והארוך, אבל רק כל עוד המיסוי אכן משתלם. בשביל להפוך את המיסוי למשתלם, חשוב לבחון מהו מס החברות ומה הגובה שלו. לאחר מכן, ניתן וצריך להיכנס אל עובי הקורה על מנת להבין את ההשלכות של חברות ארנק על הנישום עצמו.



איך יודעים מה ההשלכות של פתיחת חברה?



המושג חברות ארנק מתאר מצב שבו פותחים חברה בלי תוחלת עסקית, אלא רק למטרות תכנון מס. חברה כזו אמורה לשמש בתור ארנק של הנישום, כי הוא לכאורה מושך מתוכה הכנסות ואז משתמש בהן לצרכים האישיים שלו. אבל בשביל להשתמש בהכנסות הללו בצורה מסודרת, על הנישום לוודא שאכן יהיה לו משתלם לפתוח חברות ארנק וכדאי לו גם לדעת כיצד להשתמש בהן.

שימוש נכון בסוגים שונים של חברות ארנק מבוסס על היכרות עם התחום שבו הנישום פעיל. מצד שני, על הנישום גם להביא בחשבון את האופן שבו התקנות משתנות ואת היבטי המיסוי הרלוונטיים. ברוב המקרים, כאן נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שזו העבודה שלהם – כמו רואי חשבון ויועצי מס.

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page