top of page
חיפוש
  • Rakefet

גילוי מרצון

כך עוברים הליך גילוי מרצון


נוהל גילוי מרצון מאפשר לחשוף בפני רשויות המס הכנסות לא מדווחות או נכסים לא מדווחים. בגלל שהחוק בישראל מחייב תשלום מס כמעט על כל סוג של הכנסה, הסתרה של נתונים כאלה היא מטבע הדברים עבירה על חוקי המס ולעיתים אף עבירה פלילית. אך במקרים של גילוי מרצון, אותו חייב למעשה יכול לחשוף את הנתונים האמיתיים בפני רשויות המס ולקבל הקלות באופן שבו מתייחסים אל המקרה שלו.


בתמורה להפעלת הליך של גילוי מרצון, כל אחד קודם כל מקבל חסינות מהליך פלילי. זו תמורה משמעותית שמעודדת הרבה אנשים לבצע גילוי מרצון, בתום לב וכדי לסיים את התהליך כמה שיותר מוקדם ובצורה יעילה. מצד שני, צריך לזכור שהנוהל של גילוי מרצון לא חל ממילא על הכנסות שהמקור שלהן הוא עסקים לא חוקיים.



הכנות של גילוי מרצון


הסוד של הליך גילוי מרצון שיגיע לכדי בשלות ואף יתקבל על ידי רשויות המס של המדינה הוא שמירה על כנות. ללא הליך כנה מן הסוג הזה או מסירת נתונים בתום לב, אי אפשר יהיה לבקש או לדרוש את התמורה מרשויות המס. חוץ מזה, את ההליך של גילוי מרצון כדאי לעבור בליווי אנשי מקצוע. כאשר עוברים את התהליך בליווי של אנשי מקצוע, יש סיכוי גבוה יותר שכל המסמכים יוגשו אל רשויות המס ויסייעו לטובת השגת המטרה.


בנוסף, גילוי מרצון הוא תהליך שחייב להיות גם כנה וגם מלא. זה אומר שאף אחד לא יכול להתחיל תהליך כזה באופן חלקי, או להחליט שהוא מגלה רק חלק ממקורות ההכנסה או המידע על הנכסים שלו. אז גם פה, ההמלצה היא לקבל ייעוץ מקצועי ולא למהר לפעולה עצמאית.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page